«بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing)، نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع به حساب می‌آید که در آن از فناوری‌های دیجیتال کاربرد می‌شود. این نوع بازاریابی بیشتر در فضای اینترنت چهره می‌گیرد. افرادی که در این پهنه فعالیت می‌کنند همش به دنبال روش‌هایی هستند که میزان بازدیدهای وب‌سایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهند. روش‌های زیادی برای این شغل وجود دارد. در این مقاله، شما را با مفهوم بازاریابی دیجیتال، اهمیت و انواع گوناگون آن آشنا خواهیم کرد. در نهایت، می‌توانید با شناخت روش‌های گوناگون این نوع بازاریابی و استفاده از آن‌ها، استراتژی بازاریابی سوداگری را درمان بخشید.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بسیاری از افراد نمی‌توانند یک تعریف صحیح و کامل از اصطلاح بازاریابی دیجیتال ارائه دهند. این اصطلاح آن نوع که به نظر می‌رسد، پیچیده و مبهم نیست. در واقع، به هر نوع بازاریابی در راستای به فروش رساندن محصولات و خدمات به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود.

 

 

بازاریابی دیجیتال، پیشه جدیدی نیست. این حوزه، با ورود وسایل الکترونیک به زندگی افراد آغاز به شکل‌گیری کرد. اغلب کسان تصور می‌کنند که این نوع بازاریابی، فقط به بازاریابی درونمایه و شبکه‌های اجتماعی اندک می‌شود. چنانچه این موارد تنها بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آیند و همگی زیرمجموعه‌های این گستره را دربر نمی‌گیرند.

 

بازاریابی دیجیتال به صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود. در انتهای این مقاله، روش‌های اشاره‌ای به بازاریابی آفلاین خواهیم داشت ولی در اغلب موارد به انواع بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت زیرا بازاریابی آنلاین، بخش گسترده‌ای از بازاریابی دیجیتال در بر می‌گیرد. اگر قصد که در سوداگری خود به یک بازده فوق‌العاده بالا دست پیدا کنید، باید هر دو روش آفلاین و آنلاین را مد نظر پیمان دهید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال

ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی برگزیدن می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، به کارگیری این وسایل در تمام فعالیت‌های یومیه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان اغلب را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند. در ادامه، به شناسایی گونه ها بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال را گزینش کنید و از این روش‌ها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.

 

 

1. بهینه‌سازی موتور جستجو

 

 

«بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» (SEO)، به فرآیندی اطلاق می‌شود که میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجوی مجانی و به چهره ارگانیک افزایش می‌دهد. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمی‌آید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی باره عقیده خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد می‌کند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP نما می‌شوند.

 

هر کاربر، با پروا به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را تماشا خواهد کرد. معمولاً نتایج ارگانیک به صورت لیست نمایش دیتا شده و با به کارگیری الگوریتم ویژه موتورهای جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و وانگهی برگزیدن هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتم‌ها نیز تغییر می‌کنند. هر چه رتبه مطالب شما در یک SERP بالاتر باشد، ترافیک اکثریت به سمت سایتتان هدایت خواهد شد. به این ترتیب، بردباری افزایش بازدیدکننده‌های منفعل و مشتریان پرکار نیز بیشتر می‌شود.

 

عوامل متعددی در بهینه‌سازی موتور جستجو دخیل هستند که می‌توان آن‌ها را به دو بخش «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیم‌بندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق می‌شود که برای شفا سئو در تو وب‌سایت صورت می‌گیرند. در طرف مقابل، به اقدامات و ارتباطاتی که در بیرون از فضای وب‌سایت به قصد رشد سئو سپریدن شود، سئوی بیگانه گفته می‌شود.

 

با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو، اامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر می‌کنند. این دگرگونی ها به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر چهره می‌گیرند. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وب‌سایتی با قرارگیری در رتبه نخست نتایج نیست بلکه هدف نهایی، برپایی بهترین وب‌سایت شدنی برای کاربران مد نظر شما است. اگر همش در رتبه‌های بالای سئو پیمان داشته باشید، دیده شدن وب‌سایت شما و ترافیک آن افزایش می‌یابد. این موضوع، رونق و ترقی سریع‌تر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت.

 

2. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.

 

«بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، گرد از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد. با به کارگیری SEM، می‌توان در SERP کاربران، فضایی را به هدف تبلیغات وب‌سایت خریداری کرد. متداول‌ترین پلتفرم‌های غیر مجانی برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شده‌ای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخش‌های مختلف SERP برآمده از جستجوی واژه ها کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمی‌آیند.

 

یکی از انواع SEM، «تبلیغات کلیکی» (Pay-Per-Click Advertising) یا اصطلاحاً «PPC» است. در این روش، موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت می‌کند. اخیراً شیوه PPC در پلتفرم‌های گوناگون شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است. در این روش، تبلیغات به صورت آگهی برای مخاطبان مورد عقیده کمپانی به نمایش درمی‌آیند. این سیستم، مثال زیاد نکوداشتن از ترکیب روش‌های گوناگون بازاریابی دیجیتال و استفاده از آن‌ها برای رسیدن به یک راهبرد کامل بازاریابی است. به عنوان مثال در اینجا، SEM با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.


akhbar tecnolozh4

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاریابی ,دیجیتال ,جستجو ,موتورهای ,می‌شود ,نتایج ,بازاریابی دیجیتال ,موتورهای جستجو ,شبکه‌های اجتماعی ,جستجو» search ,موتور جستجو ,جستجو» search engine ,موتور جستجو» search ,بهینه‌سازی موتور جستجو
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود کتاب عمومي دانشگاهي Sarah بررسی ارزهای دیجیتال در ایران فروشگاه سیستم صوتی خانگی دوربين مداربسته / تکنولوژي و اخبار دوربين مداربسته / نصب دوربين یادداشت‌های چندوقت یکبار در مورد موضوعات سیاسی و‌احتماعی بيماري هاي ريه artin-automation KPOP + CPOP MUSIC