فروشگاه های اینترنتی مشخصه های خاص خویش را دارند بطوریکه بگونه ای طراحی شده اند الی کاربران تنها یک را انجام دهند – خرید آنلاین یا اینترنتی. طراح وب سایتی که میخواهد چنین تارنما هایی را طراحی کند می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این نوشتار تلاش ما بر آن است الی نگاهی اجمالی به برخی از جنبه های مهمی که در طراحی یک فروشگاه اینترنتی مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم.
بسیاری از شماها احتمالا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا طراحی وب سایتی که یک فروشگاه اینترنتی می باشد با طراحی وب سایت های سایر متفاوت می باشد. چنین تارنما هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و هماهنگ باشند و از رنگ های واقعیت که پسندیده روحیه وب سایت هستند کاربرد شود. نگاهی دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی موفق، مفهوم تفاوت های میانی فروشگاه های اینترنتی کامیاب را نشانه می کند.
یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی کند:
1. دادن روحیه نشاط به کاربران حین خرید اینترنتی
2. اطمینان حاصل کنید که تارنما تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه کسانی می باشند و چرا این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد.
3. استفاده از سایت باید برای همگان راحت باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.
این اصول، اصول جدیدی نمی باشند. کل ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خویش در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که چشم براه باز شدن درب بدست مشتریان هستند، آشنایی داریم. معضل بنیادی برای یک طراح تارنما آنست که چطور این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی، و یک دنیای مجازی به نام اینترنت پیاده سازی کند.
من مطمئنم که همه شما متوجه شده اید که سرنوشت پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی بعضی اوقات، آنها از هواکشهایی برای پخش کردن بوی شیرینی به بیرون بهرهگیری می کنند). آنها اینکار را به عمد سپریدن می دهند. فروشنده ها از حس بویایی برای جذب مردم و کشاندن آنها به فروشگاه هایشان بهرهگیری می کنند جاییکه انواع و اقسام گونه ها و گونه ها اغوا کننده وجود دارد - امثال همان مثال شیرینی فروشی.
مسیر فرضی در وب سایت شما
این مسیر فرضی چیست و چطور می تاب چنین مسیری را در تارنما تان رسم کرد؟ مسیر، عازم می باشد که بازدید کننده را به سمت عملیاتی که شما دوست دارید بازدید کنندگان اتمام دهند، هدایت خواهد کرد. یعنی خرید آنلاین و اینترنتی. برخلاف نمونه شیرینی فروشی، تارنما ما بو ندارد. در تارنما ها، فاصله میان هر نقطه لغایت هر نقطه دیگر، همواره یکسان میباشد، و برآیند اینکه بر خلاف مثال شیرینی فروشی، خروجی همواره و دائم دم دست میباشد.
در یک وب سایت، می نا اجناس را در هر زمانی که اندیشه میکنید مناسب هست به مشتریان خویش نشان دهید، ولی اینکار را می توان مرحله به مرحله و با تسکین بیشتری اتمام عدل لغایت مشتری را اغلب به هیجان آورید (درست مشابه بوی شیرینی در یک شیرینی فروشی).
همانطور که دیده می شود، گذاشتن گونه ها در یک فروشگاه اینترنتی، زیاد ساده تر از اجاره کردن جا، بازکردن سوپر مارکت، و پیمان دادن کالاها می باشد. ولی با هستی این، فروش اینترنتی زیاد سخت تر از فروش در دنیای راستین می باشد.
یک فروشگاه اینترنتی که بخوبی طراحی شده است، مشتریان را سرانجام با یک یا دو کلیک به صفحه مناسب هدایت می کند. بعضی از طراحان وب سایت از روشهایی استفاده می کنند که در طراحی سایت های غیر فروشگاهی هیچوقت بکار نخواهند رفت.
فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست
هر کسی حداقل یکبار هم که شده وب سایت هایی را بر اساس یک متن یا نامه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین تارنما هایی که فقط بر اساس یک نامه و لینک به تقاضا خرید می باشند، مرسوم ترین گونه فروشگاه های اینترنتی نمی باشند چرا که آنها معمولا فقط یک فرآورده را می فروشند. این شیوه به طراحان تارنما ها پروانه می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت پرتو دهند. نشانه دادن ویژگیهای گوناگون فرآورده به مشتریان تنها رهسپار زیرکانه برای افزایش شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش فرآورده هر چند خط به چند خط می باشد.
چنانچه مشتری در یک مرحله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتریان دیگر را نیز درباره آن محصول در تارنما بخواند. چه باورداشت داشته باشید چه باور نداشته باشید، تارنما های تک مقاله ای هنوز به راستی فروش نکویی دارند.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی، باید بیشتر از یک محصول را ارائه دهد. البته افزایش تعداد محصولات، بر پیچیدگی تارنما نیز می افزاید. فروشگاه های اینترنتی پیچیده، از روشهای گوناگونی کاربرد می کنند تا بهترین محصولات گزینش شده را برای ارائه به مشتریان نشانه دهند. و این محصولات برگزیدن شده، برای هر مشتری نسبت به مشتری دیگر متفاوت می باشد و به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی میشود. روشهای خصوصی سازی تقدیر عمده از یک فروشگاه اینترنتی را برپایی میدهد.
ولی به هر حال این مطلب بیرون از بحث این نوشتار میباشد. هوشمندی روشهای گزینش شده برای خصوصی سازی یک فروشگاه اینترنتی، تاثیر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از این طریق کاربرد کرد، amazon.com بود که کتابهایش را بر پایه سفارشات گذشته آن بازدید کننده و ترکیبی از آمارهایی که درباره علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر و مدت موعد خواندن سرآغاز های کتاب های باره علاقه بازدید کننده، در جلوی چشمانش قرار می داد. امروزه منظور پیشگویی آنست که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان و بازدیدکنندگان ارائه دهیم.
طراحی فالب فروشگاه اینترنتی
طراحی تارنما فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را نیز دربرگیرنده میشود. یگانه از مهمترین موضوعات آنست که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه نخست خواهد دید. تحقیقات زیادی روی این جستار صورت گرفته است. اکثر این تحقیقات نشانه می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، تقدیر میانی سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های پارسی زبان، تقدیر میانی سمت راست بعلاوه میان صفحه اولین جایی هستند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب میکنند.
برای دریافت مشاوره رایگان روی آوش تک کلیک کنید.
با به کارگیری این روش، طراحان وب سایت ها کوشش می کنند لغایت گذرگاه جنبش چشمان بینندگان را به سوی خود جلب کنند درست امثال همان کاری که یک شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را اتمام می دهد. یک طراح چیره دست فروشگاه اینترنتی، بخوبی می داند چه طرحی را طراحی کند لغایت نگاه ها را بسوی خود معطوف کند.
چنانچه قصد دارید لغایت فروشگاه اینترنتی را باز کنید یا پیشتر چنین فروشگاهی را دارا می باشید، اطمینان حاصل کنید که مبانی فروش آنلاین و اینترنتی را بخوبی می دانید. با یک طراح وب سایت مجرب م کنید. ترجیحا شخصی که تجربه ای طولانی در فروشگاه های اینترنتی دارد.
درباره این سایت